
A XX. század nagy beszédei
A nagy szónokok képesek voltak megváltoztatni a világot - akár jó, akár rossz irányba. A történelem fordulópontjainál mindig találunk egy szónokot, aki beszédével megérintette hallgatóit, új elképzeléseket fogalmazott meg, és hazáját új utakra vezette. Churchill hadba szólította Angliát, Castro forradalomba hívta Kubát, Hruscsov elítélte Sztálint, Havel pedig megmutatta, hogyan lehet a szocializmustól megszabadulni. John F. Kennedy, Martin Luther King és Nelson Mandela álmai milliókra hatottak, Hitler és Sztálin milliókat küldött a halálba. A XX. század nagy beszédei egy egyedülálló válogatás, amely kronologikus sorrendben gyűjti össze az elmúlt évszázad sorsát meghatározó beszédeket. Brian MacArthur szerkesztő a Penguin kiadó részére értő kézzel válogatta össze a huszadik század legfelemelőbb és legfelkavaróbb beszédeit, amelyek közül több most lát először napvilágot magyarul.
A XX. század magyar beszédei 131 szónoklat felidézésével tekint végig a múlt századon úgy, hogy a témák túlnyomóan politikatörténeti eseményeket érintenek, kisebb részben kulturális, művészeti vagy tudományos jellegűek. Mivel a szakmai hitelesség mellett nagyon fontosak számunkra az olvasók szempontjai, a beszédek sorát a magyar történeti felfogás mai trendjeihez igazítottuk, s ha nem is mindig sorsfordító, de fontos vagy jellemző beszédeket gyűjtöttünk össze, ezzel párhuzamosan pedig vigyáztunk, hogy a rövid kommentárral ellátott beszédek érdekesek és olvasóbarátok legyen. Ha ezen felül a beszédekből valamilyen összefüggő kép bontakozik ki a magyar XX. századról, akkor az Agave Könyvek elérte a célját.
Kazuo Ishiguro - Ne engedj el...
A harmincas évei elején járó Kathy gyermekkorában a festői angol vidéken nevelkedett, a Hailsham nevű magániskolában. Itt a gyerekeket óvták a külvilágtól, és arra tanították őket, hogy különlegesnek számítanak, és hogy kiváló egészségük, jólétük nem csupán önmaguk számára döntően fontos, hanem a társadalom számára is, melynek tagjaivá lesznek. Kathy már jó ideje túllépett az idilli múlton, ám amikor váratlanul felbukkan az életében két iskolai barátja Hailsham-ből többé nem áll ellen az emlékek csábításának. Így hát mialatt megújul, és megszilárdul barátsága Ruth-szal, és miközben Tommy iránti egykori tinivonzalmát tápláló érzések kezdenek szerelemmé érni, Kathy felidézi a Hailsham-ben töltött évek emlékeit.
Az apjával egy skót falucska mellett egyedül élő 16 éves Frank története bombaként robbant be a nyolcvanas évek brit irodalmi életébe. Egyes kritikusok kegyetlensége és naturális ábrázolásmódja miatt támadták A Darázsgyárat, mások az egekig magasztalták, és szerzőjében egy kivételes fantáziával, lenyűgöző stílusérzékkel megáldott új tehetséget láttak.
Iain Banks első regénye azóta is megosztja az olvasókat, de ennek ellenére a tekintélyes angol napilap, a The Independent szavazásán A Darázsgyárat a huszadik század 100 legjobb regénye közé választották.
Naomi Novik - Temeraire 03. - Puskapor és sárkányvér

Naomi Novik - Temeraire 02. - A jádeköves trón
Naomi Novik lenyűgöző fantasy sorozatának második kötetében is szárnyra kél a történelem. A napóleoni háborúk hiteles leírásába szervesen szövődik bele a Repülő Hadtest sárkányokból és reptetőkből álló seregének története. William Laurence kapitány és sárkánya, Temeraire Kínába utaznak, az Éteri sárkányok őshazájába. A hosszadalmas és izgalmas út során végig attól kell rettegniük, hogy a császár, aki Napóleonnak szánta Temeraire-t, el fogja választani őket egymástól, Temeraire ugyanis Éteri sárkányként roppant értéket képvisel. Intelligenciájáról, ügyességéről és mindenekelőtt az Isteni Szél nevű képességéről - arról a dermesztő ordításról, amellyel hajókat zúz porrá, erdőket tarol le, és más sárkányokat semmisít meg repülés közben - messze földön híres. A briteknek megfontoltan kell lépkedniük a diplomácia útvesztőjében, nehogy országuk háborúba keveredjen Kínával.
A Temeraire-sorozat negyedik része Afrikába repíti az olvasót. Laurence kapitány és hűséges sárkánya már éppen a biztonságot jelentő angol partokhoz közelednek, amikor francia sárkányok támadnak rájuk, és hiába oly közel a haza, Temeraire és reptetője felmentő sereg nélkül kénytelen elbánni velük. Mindenezek tetejébe rémes körülmények és mérhetetlen közöny fogadja a küldetésből hazatérőket, így a kapitány igen dühösen indul az Admiralitáshoz jelentést tenni. Ám Edinburgh-ben dermesztő csönd honol, s fény derül a rettenetes magyarázatra is: szinte az összes sárkány halálos beteg. Laurencék tehát ismét útra kelnek, ezúttal Fokváros felé, hogy felleljék a feltételezett gyógyszert, mely egyszer már kigyógyította Temeraire-t ebből a veszedelmes kórból.
Richard Stark - Parker és a szajré / Parker és a Szindikátus
Parker és a Szindikátus
Most nincs mese, az üzlet üzlet, az ígéret ígéret. Ha ezt megszegik, akkor nincsenek szabályok. Pedig Parker csak a pénzét akarta megkapni a Szindikátustól, nyomorult negyvenezer dollárt, ami jár neki, ami az övé. De nem elég, hogy a Szindikátus nemet mondott, még egy bérgyilkost is ráeresztettek. Parker szemében egyszerű a képlet: bosszút kell állnia, különben végeznek vele. És ilyen esetben nincsenek szabályok. Viszont vannak barátok, nem is kevesen, akiket rá lehet szabadítani a Szindikátus kártyabarlangjaira, kábítószercsempészeire, bukmékerirodáira. Ott kell megütni őket, ahol a legjobban fáj. És hirtelen Amerika szinte minden nagyobb városában lecsapnak a Szindikátus érdekeltségeire. Közben pedig Parker morózusan halad észak felé, hogy szembenézzen azzal az emberrel, aki a halálát akarja.
Most nincs mese, az üzlet üzlet, az ígéret ígéret. Ha ezt megszegik, akkor nincsenek szabályok. Pedig Parker csak a pénzét akarta megkapni a Szindikátustól, nyomorult negyvenezer dollárt, ami jár neki, ami az övé. De nem elég, hogy a Szindikátus nemet mondott, még egy bérgyilkost is ráeresztettek. Parker szemében egyszerű a képlet: bosszút kell állnia, különben végeznek vele. És ilyen esetben nincsenek szabályok. Viszont vannak barátok, nem is kevesen, akiket rá lehet szabadítani a Szindikátus kártyabarlangjaira, kábítószercsempészeire, bukmékerirodáira. Ott kell megütni őket, ahol a legjobban fáj. És hirtelen Amerika szinte minden nagyobb városában lecsapnak a Szindikátus érdekeltségeire. Közben pedig Parker morózusan halad észak felé, hogy szembenézzen azzal az emberrel, aki a halálát akarja.
Parker és a szajré
Ekkora balhét még senki sem látott, nem hallott ilyenről, részt pedig végképp nem vett benne. Eddig. Tizenkét profi bűnöző egy távoli kisvárost vesz célba Észak-Dakotában. Az akció vezetője nem más, mint Parker, aki az embereivel át fogja venni az irányítást Copper Canyonban. Aztán amikor teljesen elvágják a kisvárost a külvilágtól, nekilátnak kirabolni a bankokat, az üzleteket, a rézbányát. De hogyan? Az legyen Parker gondja, aki gyakorlatilag minden részletet kidolgozott. Gyakorlatilag. Mert ugyan Parker úgy játszik az emberekkel, akár a bábukkal, és mindenre felkészül, mégsem láthat bele egy társa szívébe, ahol olyan égető titok lapul, ami nemcsak felperzsel, hanem fel is robbant mindent…
Ekkora balhét még senki sem látott, nem hallott ilyenről, részt pedig végképp nem vett benne. Eddig. Tizenkét profi bűnöző egy távoli kisvárost vesz célba Észak-Dakotában. Az akció vezetője nem más, mint Parker, aki az embereivel át fogja venni az irányítást Copper Canyonban. Aztán amikor teljesen elvágják a kisvárost a külvilágtól, nekilátnak kirabolni a bankokat, az üzleteket, a rézbányát. De hogyan? Az legyen Parker gondja, aki gyakorlatilag minden részletet kidolgozott. Gyakorlatilag. Mert ugyan Parker úgy játszik az emberekkel, akár a bábukkal, és mindenre felkészül, mégsem láthat bele egy társa szívébe, ahol olyan égető titok lapul, ami nemcsak felperzsel, hanem fel is robbant mindent…
John Archibald Dortmunder a selejtes bűnöző prototípusa. Egy középnyugati árvaházban nőtt fel, 37 éves korára megjárta Koreát, a sereg után kétszer tartóztatták le rablásért és egyszer volt nős. Hogy, hogy nem egy profi gengszterkülönítmény vezetőjeként fontos megbízást kap: egy 500 000 dollár értékű smaragdot kell megszereznie.
A lehetetlen küldetésre Dortmunderünk szakértőket toboroz, köztük Kelpet, a szép múltú szélhámost, akinek lelkében olthatatlan vonzalom lobog az orvosi rendszámmal kitüntetett járgányok iránt, Stan Murch taxisofőrt, az Indianapolisi Futamok sztereó-lemezfelvételeinek örök hívét és Roger Chefwicket, a késő negyvenes vonatőrültet. Az események, amelyekbe a csapat Westlake regényében keveredik ehhez mérten hasfalhasogatók és idegborzolók, nem kisebb látványosságokkal, mint a New York Coliseum és egy jobb sorsra érdemes furgon egymásba csapódása, egy helikopteres rajtaütés egy rendőrőrsön, és egy vidámparkból elcsent minimozdonnyal megejtett menekülés egy a sárgánál is sárgább házból.
A lehetetlen küldetésre Dortmunderünk szakértőket toboroz, köztük Kelpet, a szép múltú szélhámost, akinek lelkében olthatatlan vonzalom lobog az orvosi rendszámmal kitüntetett járgányok iránt, Stan Murch taxisofőrt, az Indianapolisi Futamok sztereó-lemezfelvételeinek örök hívét és Roger Chefwicket, a késő negyvenes vonatőrültet. Az események, amelyekbe a csapat Westlake regényében keveredik ehhez mérten hasfalhasogatók és idegborzolók, nem kisebb látványosságokkal, mint a New York Coliseum és egy jobb sorsra érdemes furgon egymásba csapódása, egy helikopteres rajtaütés egy rendőrőrsön, és egy vidámparkból elcsent minimozdonnyal megejtett menekülés egy a sárgánál is sárgább házból.
21 „új"novella — először magyarul! Ernest Hemingway (1899-1961), a huszadik századi amerikai irodalom kultikus alakja, a modern prózaírás mestere. A rövidebb elbeszélésformáknak is nagy művésze volt. Legtöbb olvasójának is először egy kisregény, Az öreg halász és a tenger (1952) jut eszébe a neve hallatán, s ugyanezek az olvasók - Hemingway méltán híres regényei, a Búcsú a fegyverektől (1929) és az Akiért a harang szól (1940) mellett - rögtön sorolni kezdik felejthetetlen novelláit, a „Bérgyilkosok"-at, a „Francis Macomber rövid boldogságá"-t, „A Kilimandzsáró havá"-t és a többit; írói pályája is a novellaműfaj jegyében indult: első igazán fontos munkája az először 1924-ben Párizsban, majd 1925-ben Amerikában is megjelent A mi időnkben című elbeszéléskötet volt. Ma már látjuk, hogy Hemingway tollán a modernista prózaírás egyik alapműve született meg, mely szerzőjét még életében a huszadik század amerikai prózájának a klasszikusává avatta. Rangját csupán növelték újabb novelláskötetei, a Férfiak nők nélkül (Men Without Women, 1927), A győztes nem nyer semmit (Winner Take Nothing, 1933) és a későbbi elbeszélés-gyűjtemények. Összetéveszthetetlen szemlélete, hangja és stílusa igen gyorsan az írónak valamiféle védjegyévé vagy szabadalmává vált, először hazájában, de később szerte a nagyvilágban is. Hazánkban sem történt ez másként. Elbeszéléseinek terjedelmes gyűjteménye, az 1960-ban (majd 1963-ban második kiadásban) megjelent Novellák című kötet nyomán, amely a Déry Tibor és Ottlik Géza vezette magyar írói-műfordítói élgárda avatott tolmácsolásában adott lényegében teljes képet Hemingway kisprózai munkásságáról, nálunk is magasba hágott az író népszerűsége, divatja, sőt valóságos kultusza támadt a magyar olvasóközönség körében. S novellisztikája volt a forrása az író mélyreható irodalmi hatásának is - a hatvanas években egész nemzedékre való fiatal magyar prózaírót ihletett meg a hemingwayi példa. A 21 „új", eleddig magyarul nem olvasható írást Bart István műfordításában adjuk közre.
A Nem vénnek való vidék szerzőjének legpokolibb regénye.
A Véres délkörök egy fiatal és nincstelen vándor története, aki kóborlása közben csapódik a törvényen kívülieket és skalpvadászokat tömörítő Glanton-bandához, melynek tagjai indiánokat irtottak Texas és Mexikó határvidékén, az 1840-es évek végén, a helyi elöljárók megbízásából. McCarthy regénye az amerikai álom keletkezésének ideológiai alapjait gondolja újra, ábrázolva a tudás és a hatalom, a fejlődés és az elembertelenedés, a történelem és a mítosz, de legfőképpen az elkövetett erőszak és az elbeszélt erőszak határmezsgyéit. Világában minden megtörténhet és meg is történik a túlélés érdekében. Nincsenek jók vagy rosszak. Nincsenek kiváltságosok, és kegyelem sincsen – sem öregnek, sem nőnek, sem gyermeknek. Feladatok vannak, melyeket a szereplők igyekeznek végrehajtani, anélkül, hogy túlságosan sokat gyötrődnének azon, mi helyes, és mi helytelen; indiánok és fehérek, harcosok és földművesek mind a dolgukat végzik ebben a pokolian perzselő, könyörtelen világban, és a legtávolabbi céljuk: a másnap reggeli ébredés. A történet és a nyelv egyaránt a fájdalomból építkezik, hogy azután a regény az ember elhagyatottságának és értelmetlen szenvedésének monumentumaként magasodjon a századok fölébe, és úgy hirdesse a keresés szükségszerűségének és ugyanakkor hiábavalóságának tanulságát, akár Herman Melville Moby Dickje.
Cormac McCarthy rémálomszerű, mégis gyönyörűséges nyelvezetű, kalandos remekművét a kritikusok a 20. századi irodalom, azon túl pedig a teljes angol nyelvű irodalom legfontosabb regényei közt tartják számon és Poe, Melville vagy Faulkner leghíresebb alkotásaihoz hasonlítják. Harold Bloom, a neves irodalmár egyenesen a négy legjobb élő amerikai író közé sorolja a szerzőt Philip Roth, Thomas Pynchon és Don DeLillo társaságában. McCarthy sokkoló elbeszélésében szenvtelenül ábrázolja az amerikai történelem egyik válságidőszakát, kendőzetlen képet festve az elkerülhetetlen fájdalomról és erőszakról.
John Steinbeck - Édentől keletre
Steinbeck egyik legnagyobb és legismertebb regénye, az Édentől keletre egy család történetét mondja el az amerikai polgárháborútól az első világháborúig. A mű a Káin-Ábel-történet modern változata – két fiútestvér (Aron és Cal) kapcsolatát mutatja be egymással, az apjukkal valamint gonosz és rosszerkölcsű anyjukkal.
A regény az emberi választás jogát és felelősségét kutatja a jó és a gonosz harcában.
A sokfelé ágazó és sokfelől egybefutó cselekményekből szinte határtalan körkép rajzolódik elő: a századeleji Amerika bonyolult társadalmi ellentmondásokkal zsúfolt, látványos freskója. Két család története bontakozik ki a regény lapjain, s a Trask fiúk sorsa szorosan egybefonódik az író, John Steinbeck családjának sorsával.
Át- meg átszövik a regényt a szerelem szálai: a bajt hozó, sötét erő testesül meg a gyalázatosan romlott Kate alakjában, s a történet végén egy erős, igaz érzés ragyog fel, két fiatal élet megváltó, boldog ígérete.
A gyakran komor színezetű eseményláncolat ellenére a mű végső kicsengése optimista: az Édenből kiűzött ember helyzete nem reménytelen, mert az akarata szabad, így győzhet a külvilág és saját lelke sötét hatalmain.
A regényből Elia Kazan rendezett nagysikerű filmet 1955-ben.
Danny és a többi monterey-i paisano (indián-spanyol-amerikai keverék) népszerű története egyszerre derűs és megindító, naiv és nagyon is rafinált. Steinbeck Kaliforniája, ahol a Kedves csirkefogók élnek, a jenki Amerika furcsa mediterrán szigete. Danny, a főhős házat örököl, ahová különös, vidám szubtrópusi lumpenek fészkelik be magukat, és alkotnak saját, íratlan törvényeik szerint élő közösséget. Az egyetlen embert, aki dolgozik közülük, a Kalózt azért csábították maguk közé, hogy kiforgassák kis vagyonából. Végül is ők lettek a negyeddollárosokból összekuporgatott kincs védelmezői, mert új barátjuknak különös fogadalmát kell teljesítenie a pénzből. A boldog élet azonban véget ér: Danny meghal, és a közösség szétesik. A regény, amely látszólag az aranyszívű szegény emberek édenéről írott himnusznak indul, tragédiába fordulva kérdőjelezi meg saját világképét. Alakjai azonban feledhetetlenek, hisz egzotikus maszkjuk ellenére is eleven, érző és esendő igazi emberek. Steinbeck Kaliforniája, pontosabban: Spanyol-Amerikája azóta is vissza-visszatér az amerikai irodalomban. - A regény minden olvasói szinten egyaránt élvezetes és élményadó.
Az Érik a gyümölcs a Nobel-díjas John Steinbeck kimagasló remekműve, mely bámulatos módon majdnem háromnegyed évszázad múltán sem veszített érvényességéből. Egyszerre realista és szárnyalóan költői, indulattól és részvéttől áthatott alkotás. A regény középpontjában a Joad család megrázó kálváriája áll, mely a nagy gazdasági világválság idején veszi kezdetét, amikor bérlők ezrei kelnek útra az "ígéret földje", Kalifornia felé egy jobb élet reményében. A korlátlan lehetőségek helyett azonban terror és számkivetettség fogadja őket. Steinbeck művének végső üzenete mégsem a reménytelenség; a legmélyebb nyomorban is felcsillan az emberi lélekben rejtőző alapvető jóság és együttérzés.
Lomb Kató - Így tanulok nyelveket
Ha valahol nyelvismereteimre kerül a szó, az emberek mindig ugyanazt a három kérdést intézik hozzám. Én mindig ugyanazokat a válaszokat adom. Ezt a könyvecskét azért írtam meg, hogy kollektíven felelhessek rájuk. 1. kérdés: Lehet-e tizenhat nyelven tudni? Válasz: Nem, nem lehet. Legalábbis egyforma színvonalon nem. Anyanyelvem csak egy van: a magyar. Az orosz, az angol, a francia és a német a magyarral egyszerre él bennem. Ezeket bármely kombinációban, azonnali "váltással" fordítom egymásra. Olasz, spanyol, japán, kínai vagy lengyel nyelvi feladatok esetén fél napot szoktam szentelni jegyzeteim átnézésre és a tanultak felfrissítésére. A többi hat nyelven csak szép- és szakirodalmi fordítási gyakorlatom van. 2. kérdés: Miért nem vállal nyelvoktatást? Válasz: Nem ez a mesterségem. A tanításhoz nem elég, hogy az ember egy sereg nyelvet elsajátított. Ha a statisztikai adatok gyűjtőiben több humorérzéket sejtenék, az összeíróívek "foglalkozás" rovatába azt írnám: "nyelvtanuló". A tanítás más szakma. Biztosan van a világon sok szerencsétlen ember, aki több hasműtéten esett át. Mégsem adná senki kezükbe a kést azzal, hogy annyi tapasztalatot szereztek, most már nyugodtan elvégezhetnek maguk is egy operációt. 3. kérdés: Kell-e nyelvtehetség ahhoz, hogy az ember ennyi nyelvet meg tudjon tanulni? Válasz: Nem, nem kell. A művészeteket kivéve minden emberi tevékenység eredménye az érdeklődés intenzitásától és a befektetett energia mennyiségétől függ. Aki szívesen bolyong a szavak és gondolatok erdejében, az biztosan célhoz ér. Saját tapasztalataimból szűrtem le ezt a következtetést; megfigyeléseimről szeretnék beszámolni e kis könyvecskében. Fogyatékosságai az én hibámból születtek. Érdemeiért azoknak jár elismerés, akiket idéztem. Olvasóimnak szeretetébe ajánlom. Lomb Kató
Bővebben ITT.
Kanada 1867
Ahogy a tél egyre szorosabban markolta Dover River elszigetelt települését, egy asszony élete legveszélyesebb útjára indul. Egy férfit brutálisan meggyilkoltak, a nő tizenhét éves fia pedig eltűnt. Az erőszak régi sebeket tép fel, és lángra gyújtja a kisváros mélyen ülő feszültségeit. Vannak akik meg akarják oldani a bűntényt, mások csak ki akarják használni. Hogy fia nevét tisztára mossa, az asszonynak nincs más választása, mint, hogy kövesse a halott férfi kunyhójától induló nyomokat, és északnak induljon az erdőbe, és az azon túli kietlen tájra…
John Flanagan - A Vadonjáró tanítványa 01. - Gorlan romjai
Will kisebb kortársainál, de gyors és találékony. Egész életében arról álmodozott, hogy híres lovag válik belőle, mint az apjából. Ezért is sújtja porig, amikor nem veszik fel Vöröshegy Hadiiskolájába. Ehelyett Halt inasa lesz, a titokzatos Erdőkerülőé, akinek különleges képességét, a láthatatlan helyváltoztatást fekete mágiának tulajdonítják... Will vonakodva nekivág, hogy megismerje az Erdőkerülők titkos fegyvereit: a nyilat, a nyílvesszőt, a terepszínű köpönyeget, és a csökönyös kis pónit. Lehet, hogy nem azok a fegyverek, amikre vágyott, nem kard és nem csataló, de amikor ő és Halt egy reménytelennek látszó küldetés során megpróbálják megakadálozni a Király meggyilkolását, Willnek be kell látnia, hogy az Erdőkerülők fegyverei nem is annyira haszontalanok...
A Gorlan Romjai első könyve egy izgalmas sorozatnak, mely Willről, és a Vöröshegy Várban élő barátainak kalandjairól szól.
A Gorlan Romjai első könyve egy izgalmas sorozatnak, mely Willről, és a Vöröshegy Várban élő barátainak kalandjairól szól.
John Vaillant - A tigris
1997 decemberét írunk, emberevő tigris portyázik egy eldugott falucska mellett az orosz Távol-Keleten. A tigris nem csupán megöli az embereket, hanem megsemmisíti őket, és egy csapat ember és kutyáik gyalog kénytelenek utána eredni a sűrű erdőben, ráadásul brutális hidegben. Ahogy a nyomkövetők az áldozatok maradványait vizsgálják, felfedezik, hogy a támadások nem találomra történnek: a tigris a jelek szerint bosszúhadjáratot folytat. Meg kell találni a sebesült, éhező és rendkívül veszélyes állatot, mielőtt újra lecsap.
Miközben elmeséli a rendkívüli események sorát, John Vaillant feledhetetlen képet nyújt erről a gyönyörű és titokzatos régióról. Találkozunk az őshonos törzsekkel, akik évszázadokon át bálványozták a tigriseket és velük éltek, még a vadászzsákmányukat is megosztották velük. Tanúi leszünk az orosz telepesek érkezésének a tizenkilencedik és huszadik század fordulóján, a katonákénak és vadászokénak, akik jelentősen csökkentették a tigrispopulációt. És megismerjük a leszármazottaikat, akik annyira nyomorognak, hogy orvvadászatra fanyalodnak, amivel még inkább felborítják a térség természetes egyensúlyát.
Ez az ősi, feszült viszony ember és ragadozó között ennek a figyelemre méltó könyvnek a lelke. Találkozunk benne számos meglepő elmélettel arról, hogy ember és tigris talán úgy fejlődött, hogy együtt tudjon létezni, hogy mi emberek annak idején talán nem is vadásztunk, hanem ragadozó állatok prédáiból éltünk, és hogy a korai Homo sapiens talán simán passzolt a tigris ökoszisztémájába. Mindenek felett pedig megértjük a veszélyeztetett szibériai tigrist, ezt az igen intelligens szuperragadozót, mely akár három méter hosszú és három mázsa is lehet, és amely naponta hatalmas erdős-hegyes terület fölött uralkodik.
A szépen megírt és igen informatív könyv középpontjában három szereplő áll: Vladimir Markov orvvadász, akit megölt a tigris; Jurij Trus főnyomozó; és maga a tigris. Izgalmas, lélegzetelállító történet emberről és természetről, mely elkerülhetetlenül leszámoláshoz vezet egy tisztáson a tajga mélyén.
Miközben elmeséli a rendkívüli események sorát, John Vaillant feledhetetlen képet nyújt erről a gyönyörű és titokzatos régióról. Találkozunk az őshonos törzsekkel, akik évszázadokon át bálványozták a tigriseket és velük éltek, még a vadászzsákmányukat is megosztották velük. Tanúi leszünk az orosz telepesek érkezésének a tizenkilencedik és huszadik század fordulóján, a katonákénak és vadászokénak, akik jelentősen csökkentették a tigrispopulációt. És megismerjük a leszármazottaikat, akik annyira nyomorognak, hogy orvvadászatra fanyalodnak, amivel még inkább felborítják a térség természetes egyensúlyát.
Ez az ősi, feszült viszony ember és ragadozó között ennek a figyelemre méltó könyvnek a lelke. Találkozunk benne számos meglepő elmélettel arról, hogy ember és tigris talán úgy fejlődött, hogy együtt tudjon létezni, hogy mi emberek annak idején talán nem is vadásztunk, hanem ragadozó állatok prédáiból éltünk, és hogy a korai Homo sapiens talán simán passzolt a tigris ökoszisztémájába. Mindenek felett pedig megértjük a veszélyeztetett szibériai tigrist, ezt az igen intelligens szuperragadozót, mely akár három méter hosszú és három mázsa is lehet, és amely naponta hatalmas erdős-hegyes terület fölött uralkodik.
A szépen megírt és igen informatív könyv középpontjában három szereplő áll: Vladimir Markov orvvadász, akit megölt a tigris; Jurij Trus főnyomozó; és maga a tigris. Izgalmas, lélegzetelállító történet emberről és természetről, mely elkerülhetetlenül leszámoláshoz vezet egy tisztáson a tajga mélyén.
Diana Gabaldon - Outlander 2 - Szitakötő borostyánban
A nagyszabású regényfolyam második része, amely ismét visszarepít bennünket az időben a XVIII. századi Skócia drámai és szenvedélyes eseményei közé...
Claire Randall húsz éven keresztül megőrizte a titkait. De most felnőtt lányával együtt visszatér Skócia fenséges, ködfátyolba burkolózó hegyei közé. Claire itt szeretné elmondani a lányának az igazságot egy fontos dologgal kapcsolatban, amely éppen olyan megdöbbentő, mint ami mögötte van: az ősöreg kőkör rejtélye; az idő korlátain átívelő szerelem; és James Fraser, a skót harcos, akinek lovagiassága egykor ott tartotta Claire-t a férfi évszázadának veszedelmei között, a saját korába való visszatérés helyett.
Isabel Allende - Lelkem, Inés

Isabel Allende - Távoli sziget

Bővebben ITT.
Harsányi Zsolt - Ecce Homo

Jorge Bucay - Húsz lépés előre

Szabó Magda - Régimódi történet

Judith Merkle Riley - Minden vágyak mestere

Midőn Nostradamus Párizsba siet, hogy figyelmeztesse a királynét, döbbenten veszi tudomásul, hogy a doboz, amelyben a Mester feje lakik, egy kedves, okos, de annál makacsabb fiatal hölgy birtokába jutott: ő Sibille Artaud de la Roque, a nagyravágyó kékharisnya-költőnő.
Sibille-t Menander mindvégig kísérti, hogy kívánjon tőle bármit, ő minden kívánságát teljesíti, a szépség, a tehetség és egy elragadó, intelligens lovag nem akadály.
Vajon Nostradamus meg tudja-e akadályozni a két elszánt hölgyet, hogy kívánjanak valamit a Minden Vágyak Mesterétől, s ezzel az egész királyságot veszélybe sodorják?
Emily Wu - Larry Engelmann - Madártoll a szélben

Emily Wu egy távoli világ általunk alig ismert korszakába kalauzolja az olvasót, felfedve a kínai diktatúra arcát és logikáját, a forradalom természetét, a kommunizmus ideológiai fordulatait, és az emberi kérdésekre adott politikai válaszait. Az önéletrajzi regény a szerző ifjúkorát örökíti meg hároméves korától Mao elnök 1976-ban bekövetkezett haláláig.
Michael Baigent - Richard Leigh - Az inkvizíció

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése